Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

http://www.atilf.fr/dmf/definition/vin1 
     VIN1          VIN2     
FEW XIV vinum
VIN, subst. masc.
[DÉCT : vin ]

"Vin" : Je me plein de celui qui en celier converse : Il me honnist mon vin de l'iaue qu'il y verse. Mout fu l'uevre de Dieu à la sienne diverse ; Car il fist d'yaue vin, et il fait la renverse. C'est uns truans convers qui aimme une converse, Orde, vieille et puante, orgueilleuse et perverse. (MACH., Compl., 1340-1377, 266). Après vint chascuns en la sale Qui ne fu vileinne ne sale, Ou chascuns fu, ce m'est avis, A point honnourez et servis Einsi de vin et de viande Com corps et appetis demande. Et la pris je ma soustenance, En regardant la contenance, L'estat, le maintieng et le port De celle ou sont tuit mi deport. (MACH., R. Fort., c.1341, 145). Quant on ot rusé longuement, Uns chevaliers isnelement Hucha le vin et les espices. Bien croy que ce fu ses offices, Car en l'eure, sans delaier, Y coururent li escuier. (MACH., R. Fort., c.1341, 147). Ne furent pas servi de mil, Mais de bon vin et de viande, Selonc ce qu'apetis demande. (MACH., C. ami, 1357, 25). Et delés ma dame disnai Ou petit prins pain et vin ai, Quen li veoir me delitoie Et de ce la me saouloie ; Car nous estiens priveement, Si qu'il n'i avoit seulement Fors la belle, moi et sa suer, Qui ne la laissast a nul fuer. (MACH., Voir, 1364, 346).

 

-

[Le vin utilisé pour célébrer la messe] : Mais il n'est nul esbatement Qui se puist penre nullement A celui qui son heritage Garde et s'onneur par vasselage, Après l'esbatement divin Qu'on fait de pain, d'eaue et de vin. (MACH., C. ami, 1357, 134). Elle fait toutes les karoles Par bours, par citez, par escoles, Ou on fait l'office divin Qui est fais de pain et de vin. (MACH., Prol., c.1377, 9).
 

Guillaume de Machaut Noël Musso


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2015), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.